سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

ترفند - دست خالی بیرون نمیای

نادان از آنچه همدم حکیم است، می گریزد . [امام علی علیه السلام]

 RSS 

کل بازدید ها :

351835

بازدیدهای امروز :

14


وضعیت من در یاهو

یــــاهـو


درباره من

ترفند - دست خالی بیرون نمیای
میلاد
چه گویم که ناگفتنم به


لوگوی من

ترفند - دست خالی بیرون نمیای

 موضوعات وبلاگ

 اوقات شرعی


لوگوی دوستان


 لینک دوستان

پی سی ورلد
مجید انلاین
الهه انتقام
شبکه فن آوری اطلاعات ایران
ترفندستان


 جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!


اشتراک

 


آوای آشنا


نوشته های قبلی

ترفند
اینترنت
رجیستری
متفرقه
بیشتر بدانید
اصطلاحات کامپیوتری
برنامه نویسی


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

میلاد تاریخ سه شنبه 85/5/17 ساعت 3:28 صبح

در حال حاضر بسیاری از کاربران کامپیوتر از دو ویندوز بر روی سیستم خود استفاده میکنند. برای مثال دو ویندوز 98 ( به عنوان سیستم عامل Base ) و ویندوز XP به عنوان سیستم عامل دوم. همان طور که میدانید بعد از نصب ویندوز XP روی ویندوز 98 ( به عنوان سیستم عامل دوم ) ، ویندوز XP یک صفحه انتخاب نوع سیستم عامل ورودی در ابتدای راه اندازی سیستم به وجود می آورد که کاربر میتواند توسط آن سیستم عامل دلخواهش را انتخاب کند.
این منوی انتخاب Boot شرایطی دارد که کاربر باید به آنها توجه کند. برای مثال در حالت پیش فرض ویندوز XP به عنوان سیستم عامل اول ( انتخاب اول ) در منوی بوت ظاهر میشود و شما برای تغییر انتخاب 30 ثانیه بیشتر فرصت ندارید. در این آموزش میخواهم نحوه مدیریت دلخواه منوی Boot را به شما آموزش دهم. و اما آموزش :
برای مدیریت منوی بوت ویندوز ابتدا وارد ویندوز XP شوید.

سپس روی آیکن My Computer در Desktop راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.
در صفحه System Properties وارد قسمت Advanced شوید.
در این قسمت روی دکمه Settings مربوط به زیر مجموعه Startup and Recovery کلیک کنید.
صفحه Startup and Recovery مربوط به تنظیمات بوت است که تک تک موارد این صفحه را برایتان شرح میدهم :
قسمت System startup :
در لیست کشویی موجود در زیر Default operating system شما میتوانید سیستم عامل انتخابی پیش فرض را تغییر دهید.
قسمت Time to display list of operating system مربوط به تغییر مدت زمان نمایش صفحه انتخاب بوت است( در واقع تغییر مدت زمان فرصت شما برای انتخاب ویندوز ). شما میتوانید با تغییر زمان موجود در Box جلوی این عبارت که بر حسب ثانیه است این زمان را تغییر دهید. توجه داشته باشید که اگر تیک کنار عبارت این گزینه را بردارید دیگر منوی انتخاب بوت نمایش داده نخواهد شد و سیستم به صورت اتوماتیک وارد سیستم عامل پیش فرض انتخابی میشود.
قسمت Time to display recovery options when needed مربوط به تغییر مدت زمان نمایش صفحه Recovery است که کاربر در مواقع ضروری به آن نیاز پیدا میکند. در این مورد نیز میتوان درست مانند قسمت قبل عمل کرد. در این مورد نیز باید توجه بالا را رعایت کنید. ضمنا شما میتوانید با فشردن کلید F6 در صفحه کیبورد به صفحه Recovery دسترسی پیدا کنید ( این دکمه ممکن است در بعضی از سیستم ها متفاوت باشد ).
اگر شما کاربر حرفه ای هستید میتوانید تمام این کارها را ( البته با جزئیات بیشتر ) با فشردن دکمه Edit در این قسمت انجام دهید. با فشردن این دکمه فایل Boot.Ini توسط برنامه Notepad باز میشود و شما میتوانید آن را به صورت دستی ( Manual ) ویرایش کنید.
قسمت System failure :
این قسمت همان طور که از نامش پیداست مربوط به شکستهای سیستمی با همان مشکلات ‍Crash در ویندوز است. شما میتوانید این قسمت را به شرح زیر مدیریت کنید :
Write an event to the system log : با فعال بودن این قسمت تمامی اتفاقات و رویدادهای سیستمی که شامل Crash ها و ... میشود ، در یک فایل سیستمی ذخیره میشود تا در مواقع نیاز به کاربر در ریشه یابی مشکل کمک کند.
Send an administrative alert : با فعال بودن این گزینه در مواقع بروز مشکل یک پیغام هشدار اجرایی برای کاربر ارسال میشود تا او را مطلع کند ( در واقع این پیغام را در قسمت انبار پیغامهای خطا ذخیره میکند ).
Automatically restart : با فعال بودن این گزینه بعد از بروز هر مشکل سیستمی جدی و نمایش پیغام خطا سیستم به صورت اتوماتیک Restart میشود تا از بروز آسیبهای جدی تر به سیستم جلوگیری شود.
قسمت Write debugging information :
این قسمت مربوط به تنظیمات فایلهای کمکی و به صورت ذخیره موقت میباشد. از طریق لیست کشویی زیر آن شما میتوانید نحوه ذخیره فایلهای کمکی ذخیره موقت را معین کنید. به ترتیب زیر :
None : هیچ اطلاعاتی در فایل ذخیره نخواهد شد.
Small memory dump : ذخیره اطلاعات موقت به صورت بسیار جزئی و مختصر در یک فایل Dump .
Kernel memory dump : ذخیره اطلاعات موقت در حافظه موقت Kernel . در واقع نظارت جزئی تر روی قسمت Kernel یا هسته سیستم عامل و ثبت اطلاعات ضروری در هنگام بروز مشکل آن.
Complete memory dump : ذخیره اطلاعات ضروری به صورت کامل در یک فایل ذخیره موقت یا به عبارت بهنر ذخیره تمام جزئیات مشکل ( چه Kernel و ... ) در یک فایل Dump . اگر این گزینه را انتخاب کنید عبارت Overwrite any existing file در زیر آن فعال میشود که فعال بودن آن به معنی این است که فایلهای Dump موجود بازنویسی خواهند شد.
قسمت Small dump directory نیز محل ذخیره فایلهای ذخیره موقت را نمایش میدهد ( البته در حالت انتخاب گزینه Small memory dump . اگر شما حالت Kernel را انتخاب کنید فقط مسیر یک فایل نمایش داده خواهد شد ( شما میتوانید نام و مسیر این فایلها را به دلخواه تغییر دهید ).
پیشنهاد من به شما ( اگر کاربر حرفه ای نیستید ، همان انتخاب Small memory dump است.
به ابن ترتیب شما میتوانید کلیه موارد مربوط به تنظیمات Boot و ... را مدیریت کنید.
امیدوارم از این آموزش استفاده کامل را ببرید.
موفق باشید. منبع:www.p30world.com

ترفند

میلاد تاریخ دوشنبه 85/5/16 ساعت 2:41 صبح

اینم چند تا ترفند جالب!

  1. برا بازکردن لینک ها در صفحه جدید Internet Explorer هنگام کلیک کردن روی آنها کلید Shift را نگهدارید.

  2. با نگهداشتن کلید ویندوز (Windows Logo Key) و حرف D تمام پنجره ها در پائین صفحه جمع (به عبارت دیگر minimize) میشوند.


  3. برای تغییر تنظیمات ضروری کامپیوتر باید به قسمت System در Control Panel بروید. برای مراجعه سریع به آن میتوانید با کلید راست موس روی My Computer کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید و یا کلید ویندوز را نگهداشته و کلید Pause/Break را فشار دهید.
  4. برای افزودن سریع یک سایت به قسمت Favorites در Internet Explorer کافیست Ctrl+D را فشار دهید.

  5. برای جستجوی اینترنت و دسترسی به سایتها و قسمتهای مختلف سخت دیسک مستقیماٌ از داخل Taskbar یا نوار پائین صفحه، روی Taskbar با کلید راست کلیک کرده و در قسمت Toolbars کلمه Address را انتخاب کنید. نکته این هفته اگر با نرم افزار هفته اجرا شود کار شما را بسیار سریع میکند!


ترفند

میلاد تاریخ دوشنبه 85/5/16 ساعت 2:38 صبح

یکی از مشکلات ویندوز xp راه نفوذ به آن در صورت فراموش کردن password می باشد .همانطور که همه شما می دانید xp امکان جالب switch user را دارد که می توان محیط را برای کار user های مختلف فراهم کرد .حالا اگر شما این password را فراموش کنید چاره چیست؟.
در این حالت چند راه نفوذ هست و آن این است که در هنگام ظاهر شدن منوی کاربران در ابتدا ، دو بار کلیدهایALT+CTRL+ DELETE را فشار دهید سپس در قسمت نام کلمه administrator را تایپ کرده و قسمت password را خالی بگذارید و Ok را بزنید در این حال وارد سیستم می شوید.
حال اگر در هنگام نصب ویندوز Xp برای Admin پسورد گذاشته باشند چه کار کنیم؟ برای این کار قبل یا هنگام بالا آمدن ویندوز کلید F8 را زده سپس بسته به نوع نیاز خود یکی از گزینه های Safe Mode را انتخاب کنید. بعد از وارد شدن به ویندوز در منو Start کلیک کنید سپس گزینه RUN را انتخاب کرده ودر جایی خالی عبارت Control userpasswords2 را تایپ کنید. پنجره باز شده دارای 2 TAB به نام های Users & Advanced می باشد. TAB Users را انتخاب کرده و تیک گزینه: User must enter a username and password to use this computer را بردارید. با برداشتن تیک این گزینه دیگر هنگام ورود به ویندوز از شما پسورد گرفته نمی شود.
حالا با استفاده از گزینه Add می توان نام کاربری را به آن اضافه و با استفاده از گزینه Remove می توان نام کاربری را حذف کرد همچنین با استفاده از گزینه Properties می توان میزان دسترسی کاربران به ویندوز را تعیین کرد.

بابا یکی هم برای دلخوشی ما نظر بده!!!


ترفند

میلاد تاریخ دوشنبه 85/5/16 ساعت 2:36 صبح

بسیاری از کاربران کامپیوتر با کلیدهای ترکیبی کیبورد کار میکنند و هنوز خیلی ها آن را در بسیاری از جهات برتر از موس میدانند و ... شاید شما هم دوست داشته باشید از این کلیدهای ترکیبی استفاده کنید. من امروز میخواهم شما را با چند تا از این کلیدها آشنا کنم. البته این کلیدها در همه جا معرفی شدند. شما حتی میتوانید یک سری از آنها را نیز در انجمن پیدا کنید. اما من صلاح دانستم آنها را این جا هم معرفی کنم تا کاربران راحت تر با آنها آشنا شوند.
در لیست زیر چند مورد مهم از این کلیدها را بیشتر به کار میروند را معرفی کردم : ( در این لیست منظور از WK همان کلید WinKey روی کیبورد  است )
WinKey = باز کردن منوی Start
WK+D  = بزگ کردن یا کوچک کردن تمام پنجره های باز یا باز کردن منوی Desktop
WK+E 
= باز کردن برنامه Windows Explorer
WK+F
 = باز کردن برنامه Search
WK+L  = نمایش صفحه Welcome Screen یا سویچ سریع بین کاربران در ویندوز XP در صورت نصب Power Toys یا قفل کردن کامپیوترWK+M = بزرگ یا کوچک کردن تمام پنجره های باز ( Maximize & Minimize )
WK+R  = باز کردن برنامه Run
WK+F1 = باز کردن Help and Support ویندوز
WK+Tab = برای انتخاب و گردش بین صفحات باز موجود در Taskbar
WK+Ctrl+Tab = برای انتخاب صفحات باز موجود در یک برنامه در حال اجرا ( مانند Sheet های برنامه Excel و... ) یا منوی Start یا Quick Lunch یا Toolbar ( با فشردن فلشهای چپ و راست جهت نما )
WK+Pause/Break = باز کردن صفحه System Properties
WK+Ctrl+F
= باز کردن قسمت Find برنامه Search
WK+Shift+M
= باز گردانی تمام صفحات کوچک یا Minimized شده
WK+Q = گردش و انتخاب بین تمام User های موجود در سیستم یا سویچ سریع بین کاربران در ویندوز XP در صورت نصب Power Toys
WK+U
= باز کردن برنامه Utility Manager
WK+U+R+Enter
= راه اندازی مجدد ویندوز ( Restart ) فقط در ویندوزهای 95 و 98 و ME
WK+U+S+Enter
= خاموش کردن سیستم ( Shutdown ) فقط در ویندوزهای 95 و 98 و ME
WK+Space
= هایلایت کردن آیکن انتخابی که از حالت هایلایت در آمده است
یادگیری این کلیدها و موارد دیگر میتواند باعث افزایش نسبی سرعت شما در کار با کامپیوتر شود. من توصیه میکنم آن مواردی را که میبینید بیشتر مورد نیازتان است را حفظ کنید. با این کار کارهای شما با سهولت بیشتری انجام میشود.
چند نکته جالب در مورد این کلیدها وجود دارد که در مقالات بعدی به بررسی آنها خواهم پرداخت.
موفق باشید.

ترفند

میلاد تاریخ یکشنبه 85/5/15 ساعت 2:45 صبح

شاید برایتان پیش اومده باشه که مثلا یه برنامه دارید که حجمش از 700 مگابایت بیشتر باشه . و می خواهید اونو رایت کنید در این مواقع می بایست اون برنامه رو فشرده کنید که البته شاید باز هم اون برنامه تو سی دی جا نشه . با این ترفند می تونید بر روی سی دی های معمولی حتی تا 1 گیگا بایت اطلاعات ذخیره کنید .
ابتدا می بایست ببینید رایتر شما overburning ساپورت می کنه یا نه . برای تست این کار مراحل زیر را دنبال کنید :

ابتدا به برنامه Nero Burninigرفته و سپس کلید های ترکیبی Ctrl + R را فشار دهید (البته در Nero Exprees این کلیدctrl+r کار نمی کند). تو این پنجره ببینید که در قسمت Recorder information ، رو به روی عبارت Over burn عبارت suported نوشته شده است یا نه . اگر عبارت ساپورت نوشته شده باشد شما می تو نید از این ترفند استفاده کنید .
حال به منوی File رفته و قسمت preferences رو انتخاب کنید سپس در قسمت Expert features دقت کنید که عبارت enable overburn قعال باشد . در زیر همین گزینه مقدار مجاز overburn رو به دقیقه مشخص کنید .

حال به منوی File رفته و گزینه New را انتخاب کنید و در قسمت Multisession گزینه No Muttisession را انتخاب نمایید . سپس در قسمت Burn عبارت Write Method رو به Disc at Onec تبدیل کنید .

حال می تونید سی دی خود را رایت کنید مقدار رایت هم بستگی خیلی زیادی به رایتر داره

ترفند

<      1   2   3   4   5      >
 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com

explorer blog

Click here to make Webloger your default homepage!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن