سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

ترفند - دست خالی بیرون نمیای

نسبت دادن گناه [به دوست]، پیک جدایی است . [امام علی علیه السلام]

 RSS 

کل بازدید ها :

351818

بازدیدهای امروز :

14


وضعیت من در یاهو

یــــاهـو


درباره من

ترفند - دست خالی بیرون نمیای
میلاد
چه گویم که ناگفتنم به


لوگوی من

ترفند - دست خالی بیرون نمیای

 موضوعات وبلاگ

 اوقات شرعی


لوگوی دوستان


 لینک دوستان

پی سی ورلد
مجید انلاین
الهه انتقام
شبکه فن آوری اطلاعات ایران
ترفندستان


 جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!


اشتراک

 


آوای آشنا


نوشته های قبلی

ترفند
اینترنت
رجیستری
متفرقه
بیشتر بدانید
اصطلاحات کامپیوتری
برنامه نویسی


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

میلاد تاریخ شنبه 85/5/14 ساعت 3:28 صبح

یکی از امکانات جالب ویندوز XP که اکثر کاربران از آن بی اطلاعند، قابلیت Hibernate است. در حالت عادی با خاموش کردن رایانه، تمام برنامه های در حال اجرا، فایلهای برنامه های مختلف و ... بسته می شوند و وقتی بار دیگر سیستم را روشن می کنیم، باید برنامه ها و فایلهای مورد نیاز را دوباره باز کنیم.حال این که اگر سیستم را با قابلیت Hibernate خاموش کرده باشیم،این چنین نیست.

فرض کنید چندین برنامه در حال اجرا دارید و همچنین در حال انجام یک کار گرافیکی با فتوشاپ هستید،اگر در این حالت با استفاده از قابلیت Hibernate سیستم را خاموش کنید؛بار دیگر که ویندوز بالا می آید،تک تک برنامه هایی که قبلا در حال کار با آنها بوده اید و همچنین آن فایل فتوشاپ( حتی اگر آن را Save نکرده باشید)پیش روی شما خواهند بود.

برای فعال کردن این قابلیت به ترتیب زیر عمل می کنید.

ابتدا وارد Control Panel شوید و بر روی آیکن Power Options دوبار کلیک کنید، سپس در پنجره Power Options Properties وارد شاخه Hibernate شوید و در کنار عبارت Enable hibernation تیک بزنید.کار تمام است. روی Ok کلیک کنید تا پنجره بسته شود. از این پس هنگامی که از منوی Start گزینه Turn OffComputer را برای خاموش کردن سیستم انتخاب می کنید،در پنجره باز شده دکمه Shift (روی کیبورد) را فشار دهید تا عبارت Stand By تبدیل به Hibernate شود،سپس روی آن کلیک کنید تا سیسم شما خاموش شود.در راه اندازی مجدد دستگاه خواهید دید که برنامه و فایل های در حال استفاده شما،دست نخورده باقی مانده اند.


ترفند

میلاد تاریخ شنبه 85/5/14 ساعت 3:27 صبح

FAT و FAT32 و NTFS انواع سیستم فایل هستند.سیستم فایل یعنی روشی که سیستم عامل برای نگهداری و بازیابی فایلهای شما بکار می برد.FAT از همه قدیمی تر است و برای سیستم عامل MS-DOS ایجاد شده و بر اساس آن FAT32 ساخته شده که مزایای بیشتری دارد و در نهایت NTFS که بسیار پیشرفته تر است و برای ویندوزهای 2000 و XP قابل استفاده است.

برای تبدیل FAT32 به NTFS باید در CommandPrompt دستور زیر را تایپ کنید:

Convert drive_letter :fs :ntfs

برای مثال، به منظور تبدیل درایو D  به NTFS بنویسید:

Convert d :/fs :ntfs

برای اینکه CommandPrompt را باز کنید،منوی Start را باز کنید و در All Programs ،Accessories راانتخاب کنید و از آنجا CommandPrompt را باز کنید.

البته باید گفت این کار نسبتا طولانی است؛یعنی بین 10 تا 15 دقیقه طول می کشد؛ولی در عوض شما را از مزایای NTFS مانند رمز گذاشتن برای فایلها و پرونده ها برخوردار می کند.همچنین NTFS نسبت به FAT32 پارتیشن های خیلی بزرگتری را پشتیبانی می کند و بر خلاف  FAT32 با بزرگ شدن پارتیشن از کارآیی آن کم نمی شود.در کل NTFS خیلی قویتر از FAT یا FAT32 عمل می کند،ولی گاهی اوقات مجبورید یکی از این دو را انتخاب کنید و آن هنگامی است که دو سیستم عامل دارید که یکی از آنها قدیمی است و ممکن است NTFS را پشتیبانی نکند در این صورت باید پارتیشن اصلی و پارتیشنی که ویندوز XP را روی آن نصب کرده اید،FAT یا FAT32 قرار دهید،ولی درباره بقیه پارتیشن ها آزادید.

به گفته مایکروسافت در سیستم عامل جدید این شرکت یعنی لانگهورن که در مراحل ساخت قرار دارد و در اواخر سال2005  اگر معادلات به هم نخورد قرار است به بازار بیاید از یک سیستم فایل جدید به نام WINFS در کنار NTFS استفاده خواهد شد که از جمله مزایای آن افزایش سرعت Search خواهد بود و در آینده منتظر شنیدن خبرهای جالب و هیجان انگیزی در مورد این سیستم عامل باشید من سعی خواهم کرد اطلاعات بیشتری را در مورد این سیستم عامل در اختیار دوستداران قرار دهم


ترفند

<      1   2   3   4   5      
 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com

explorer blog

Click here to make Webloger your default homepage!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن